joffe

Alla inlägg den 20 februari 2014

Av joffe - 20 februari 2014 08:28

I tisdags gick vi in i v 32 och nu känner jag att det börjar närma sig och jag känner dessutom att jag är ganska oförberedd inför förlossning. Jag har noll koll på profylax och div bedövningsmöjlighetet, så på nästa BM-besök ska jag se till att underrätta mig lite i frågorna. Ska dessutom låna lillasysters avslappningsskivor som hon var mkt hjälpt av vid sina förlossningar.
I övrigt mår jag hyfsat. Det vanliga tjafset med astman och flåset är oförändrat - jag orkar inte mycket! Utöver det fick jag igårförmiddags nån släng av extrem kallsvettning och olustkänsla, nästan svimfärdig. Det varade nån halvtimme eller så. Efter lite analyserande kom vi fram till att det kanske var bebisen som tryckte på nåt i kroppen som orsakade detta. Det kan även vara nån varningsklocka att jag överansträngt mig eftersom jag HAR lite svårt att bara sitta och glo. Det har varit mycket som hänt de senaste veckorna både fysiskt och psykiskt och det kan ju ta ut sin rätt till slut.
Men oavsett så mådde jag sen bättre igen resten av dagen så det var ju skönt! Ungen i magen lever runt rejält med jämna mellanrum, det boxar som 17 ibland. Rätt häftig och skum känsla! Jag sover helt ok på nätterna. Vaknar mycket pga av div fogvärk o lite halsbränna men somnar om snabbt igen. Antar att jag har en rätt normal graviditet!

Igår köpte vi ett par hyllor med trådbackar som jag ska försöka montera ihop idag. Vi ska ha dem i våra klädkammare. Orkar jag ska jag masa upp dammsugaren till övervåningen och göra ett svep med den där. Dessutom har jag tänkt pyssla ihop ett litet flaggspel till bebis/gästrummet så det tänkte jag också börja med!

Följande färger ska användas och så ska jag hitta några mönstrade också. Vi får se hur långt jag kommer innan jag tröttnat. Jag och pyssla... Nja.

Presentation

En blogg för uppdatering kring min flytt till Visby! Närmast till för att hålla familj och vänner informerade om vad som händer och sker! Välkommen!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards