joffe

Alla inlägg den 3 februari 2014

Av joffe - 3 februari 2014 21:42

Dagen började med avlastning. Far och morbror sprang skytteltrafik med min last. Ca 2 timmar tog det att tömma lastbilen och under tiden började jag plocka upp lite köksgrejer så smått. Det är svårt att veta var man ska börja med alla kartonger och i vilken ordning man ska sätta igång med målning av rum osv. men det får bli som det blir! Blir nog bra till slut hur man än gör.
Efter lunch åkte vi till ÖB samt hämtade Emils matbord och stolar och satte upp i köket i huset så vi har nånstans att äta. Gubbsen fortsatte med förberedelser inför målning, dvs spacklade och sånt. Jag lagade lax och potatis som vi åt innan det var dags för far att ta lastbilen till Karlskrona igen. Ikväll har morbror strukit tak och väggar i vardagsrummet med vit färg. Emil har kämpat med att ta loss fastlimmade speglar från badrumsväggen uppe och jag har maskerat inför målning imorgon. Mitt i allt kom vår beställning från IKEA så ett sovrum är belamrat med dubbelsäng, köks-ö, soffgrupp m.m Nu blev jag trött av tanken igen. Tidig kväll ikväll tror jag är en bra idé. Godnatt!

kursiv text Välfyllt sovrum.

Av joffe - 3 februari 2014 07:25

Vi anlände Visby hamn 23:05 igår, mötte upp Emil och fortsatte mot huset. Gick husesyn och installerade far och morbror.
Idag fortsätter bärandet fast denna gång töms lastbilen. Jag dirigerar kartonger och gubbsen bär. Emil jobbar och dyker upp efter 14:30 nån gång. Det ska även inhandlas diverse förnödenheter så jag tänker hänga på Maxis lås kl 8. So long, folks!

Presentation

En blogg för uppdatering kring min flytt till Visby! Närmast till för att hålla familj och vänner informerade om vad som händer och sker! Välkommen!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards