joffe

Direktlänk till inlägg 29 april 2014

Det blir nog en maj-bebis.

Av joffe - 29 april 2014 17:35

Bilden ovan är något som jag anser att bebisen bör ta till sig. Inte för att jag är bitter. Bara gruvligt trött på att gå hemma och bara vänta o vänta o inte kunna röra mig på annat sätt än en stelopererad pingvin. Säger inte mkt mer om det.

Vi har sett ut oss ett utemöblemang på Maxi men när vi var där och skulle köpa det så var det såklart slut. Kommer in mer igen. Så länge har jag piffat lite i uterummet.

På hyllan står ett apelsinträd, ett rosmarinträd samt lavendel. Har även köpt ett skitbilligt olivträd på ÖB! Det står ute dock!

Kul att piffa lite i brist på andra sysselsättningar.

Har även hunnit gå på konsert med Emils kör Nio Sångare, det var underhållande och trevligt.

Vi bjöds på både Schubert och Afrodite och blandat där emellan!

Så här ser jag förresten ut nuförtiden!
Igår vallade Emil runt mig lite på Högklint i denna mundering. Mysbrallor och ingen bh - superläcker! Samma mundering var jag ute i idag, dock med bh.

På Högklint var det hisnande vackert som vanligt! Omöjligt att fånga på bild så jag får ta er alla dit när ni kommer och hälsar på!

Nu ska vi äta kassler o potatissallad.

 
 
Ingen bild

Mamma m

29 april 2014 18:51

Du är rolig när du skriver du joffeknalla!
Di är i gott sällskap i din väntan, vi är många som väntar lika ihärdigt.
Fint piffat, du är duktig på att "dekoriren", och även det ska bli spännande att se när vi kommer.
Håll uuut, för ut kommer den, kanske på din kusins födelsedag!

joffe

29 april 2014 21:23

Ja tack o lov att den inte ska stanna kvar i all evighet, DÅ hade jag blivit bitter. :))
Piff-genen har jag ärvt av min trendmedvetna moder!! ;)

 
Ingen bild

Den lille

30 april 2014 23:22

Så fint du gör hemma med många fina detaljer 😊 Låter bra med ett majbarn tycker jag, finaste månaden helt klart ☺️

joffe

1 maj 2014 05:41

Tack!!
Ja maj är en fin månad. Förstår att du också tycker det. ;)

 
Ingen bild

Daniella

1 maj 2014 21:23

Det här med att försöka se proper ut under sista trimestern kan man bara glömma. Bara det sitter skönt och inte trillar av.
Fin hörna där med blomhyllan, du får be far om tips på vilka växter som trivs med den jordmånen. Rosor har jag för mig?
Söta presenter! Det kommer nog mer på posten.

joffe

1 maj 2014 22:21

Mkt sand i jorden här, så det blir väl vass för hela slanten.

Jodu, bekväma kläder är det som gäller. Just nu sitter jag med morgonrock där hela magen glipar ut. Värry säxy!! ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av joffe - 8 oktober 2014 00:02

Samtliga väggar i vårt hem är målade vitt, förutom en vägg i vårt sovrum som vi verkligen gick wild 'n crazy på och målade ljust blågrå. Nu när vi "boat in oss lite" så känner man att lite mer färg här och var faktiskt är ganska trevligt. Vi kontakta...

Av joffe - 23 maj 2014 19:06

Lösenordet för att kunna läsa dolda inlägg är detsamma som jag skickade till er på Facebook när jag låste bloggen helt. Om någon glömt eller dyl så är det bara att lämna ett meddelande i nåt öppet inlägg så får ni lösenordet på nytt! ...

Av joffe - 18 maj 2014 10:24

När vi kom hem från bb förra lördagen möttes vi av en nybliven mormor och morfar, paket och blommor. Vi fick bland annat en yllefilt i bebisformat från Klippans yllefabrik, som bebisen sover på i vagnen. Den är riktigt mjuk och skön att ligga på ...

Av joffe - 16 maj 2014 15:09

Många fina presenter har vi och bebisen fått sen vi kom hem från bb och även innan! Paket på posten varje dag, man blir ju rejält bortskämd. Men det är lika kul och spännande varje gång! Lite bilder på en del av det vi fått: Paket från Line ...

Av joffe - 14 maj 2014 18:19

Vi har verkligen ingen stor trädgård vilket passar oss bra eftersom vi inte har några gröna fingrar eller är särskilt intresserade heller för den delen. Men fint vill man ju ändå ha fint på den lilla plätt man har, ellerhur, något som far min hörsamm...

Presentation

En blogg för uppdatering kring min flytt till Visby! Närmast till för att hålla familj och vänner informerade om vad som händer och sker! Välkommen!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards