joffe

Direktlänk till inlägg 8 mars 2014

Vecka 33+4

Av joffe - 8 mars 2014 15:33


Efter en del påtryckningar från Line kommer här ett inlägg med bilder på min bebismage. Den har satt fart rejält de senaste veckorna och från att ha legat en bit under tillväxtkurvan så låg den på senaste mvc-besöket mitt på. Form och storlek säger mig inte ett skvatt om könet på bebisen, tyvärr. Vad tror ni?

Tycker det börjar bli tungt och otympligt nu. Att vända sig från sida till sida på natten är en mindre pärs! Det kickar och har sig en hel del, mest morgon och kväll när jag är stilla. Bebisen hade inte fixerat sig på senaste kollen men jag undrar om den inte gjort det nu, för nu är kickarna nästan alltid på samma ställe, snett ovanför naveln typ.

Vad gäller praktiska förberedelser inför ankomst så har vi nog läget under hyfsad kontroll. Det vi dock inte är på det klara med är vilket skötbord vi ska ha. Jag vill ha plats för blöjor och salva och sånt bredvid bebisen, inte under. Så vi får se vad det blir! Tips?

Som jag skrev på Facebook igår så känns det kluvet att det är 44 dgr kvar till nedkomst! Å ena sidan är jag så nyfiken på bebisen och vill även gärna slippa tung mage, så därför får tiden gärna gå snabbt! Å andra sidan... 44 dgr är ju ingenting!! Hur ska jag hinna förbereda mig mentalt?! Tur Emil är rutinerad och en vis man, jag räknar med att han har full koll på allt vad gäller bebisskötsel! ;)

 
 
Ingen bild

Linda Å

9 mars 2014 08:16

Fina magen <3 Jag tror att det är en flickebebis :)

joffe

9 mars 2014 09:14

Ok! Går du på "känsla" eller på hur magen ser ut? Jag har själv ingen koll på vare sig det ena eller det andra. :)

 
Ingen bild

Line

9 mars 2014 21:30

Vi vet ju alla om att det i framtiden bara kommer att födas Hen!! 😘 magen är super fin och jag tror också på en flicka . Äntligen magbilder!!!!!!!! Kram

joffe

9 mars 2014 21:49

Jaaa, det är ju en hen! Fasen, tänkte jag inte på!! ?

 
Ingen bild

Mi

10 mars 2014 11:54

Om det nu finns några såna riktlinjer så skulle jag nig bedöma det där som en sk tjejmage!

joffe

10 mars 2014 13:04

Funderade på att fråga BM idag vad hon tror, men jag hade blivit väldigt förvånad om hon hade svarat.

 
Ingen bild

angelica

10 mars 2014 12:04

Klockrent, it's a girl!!! :o) superfin mage!

joffe

10 mars 2014 13:03

Kusinen säger alltså flicka! Ja vi får se. Morbror sa att vi har ganska lika magar, tycker du det också?

 
Ingen bild

Helen

10 mars 2014 21:57

Så fin mage du har!! Och den kommer växa ännu mer och bli ännu mer otymplig ;-)

joffe

11 mars 2014 05:27

Blöööh, haha! Jo, jag har en viss känsla att du har rätt...

 
Ingen bild

Catrin

13 mars 2014 10:37

Oj vad magen har vuxit sen sist jag såg den, jätte fin mage 😊 Tjejmage men om man ska gå på hjärtljuden är de rätt låga så då borde det vara en pojk....men Charlie hade höga hjärtljud så han borde varit en tjej så allt är ju spekulationer 😋

joffe

13 mars 2014 11:47

Och jag har hört att ju högre ju större benägenhet för pojk, så jag tror inte man ska lyssna för mkt på det. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av joffe - 8 oktober 2014 00:02

Samtliga väggar i vårt hem är målade vitt, förutom en vägg i vårt sovrum som vi verkligen gick wild 'n crazy på och målade ljust blågrå. Nu när vi "boat in oss lite" så känner man att lite mer färg här och var faktiskt är ganska trevligt. Vi kontakta...

Av joffe - 23 maj 2014 19:06

Lösenordet för att kunna läsa dolda inlägg är detsamma som jag skickade till er på Facebook när jag låste bloggen helt. Om någon glömt eller dyl så är det bara att lämna ett meddelande i nåt öppet inlägg så får ni lösenordet på nytt! ...

Av joffe - 18 maj 2014 10:24

När vi kom hem från bb förra lördagen möttes vi av en nybliven mormor och morfar, paket och blommor. Vi fick bland annat en yllefilt i bebisformat från Klippans yllefabrik, som bebisen sover på i vagnen. Den är riktigt mjuk och skön att ligga på ...

Av joffe - 16 maj 2014 15:09

Många fina presenter har vi och bebisen fått sen vi kom hem från bb och även innan! Paket på posten varje dag, man blir ju rejält bortskämd. Men det är lika kul och spännande varje gång! Lite bilder på en del av det vi fått: Paket från Line ...

Av joffe - 14 maj 2014 18:19

Vi har verkligen ingen stor trädgård vilket passar oss bra eftersom vi inte har några gröna fingrar eller är särskilt intresserade heller för den delen. Men fint vill man ju ändå ha fint på den lilla plätt man har, ellerhur, något som far min hörsamm...

Presentation

En blogg för uppdatering kring min flytt till Visby! Närmast till för att hålla familj och vänner informerade om vad som händer och sker! Välkommen!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards