joffe

Alla inlägg den 12 mars 2014

Av joffe - 12 mars 2014 10:36

Iphonekameran i all sin glans, men nu har jag fotat lite med min nya kamera och förhoppningsvis blir det därmed lite bättre bilder.

I Malmö köpte jag nya kuddfodral i en tygbutik på Mobilia. (Kan f.ö varmt rekommendera nya fräscha delen av Mobilia om ni är i Malmö. Massa fina cafèer, Systrarna grene och andra väldigt trevliga små butiker!!)


Det är de blåblommiga och den lite mörkare blå som är nyköpta. Det finns ganska mkt blått i vårt hem.   


På Visbys enda och därmed ganska dyra blomsterafffär Linds hittade jag denna lite romantiska blomkruka som jag tycker passar bra tll kuddarna. Doftrankan (?) börjar tyvärr se lite ledsen ut....


       Här är tv-bänken som vi köpte i förrgår. Innan stod tv:n och balanserade på en fotpall. Krukan ska naturligtvis bytas ut till en större... ;)


  Matplatsen går i grönt för tillfället! 


      Inre hallen med bänk från Emils förra hem och byrå från mitt. En spegel ska upp sen när den är ommålad.  


 

Minikontor huserar i samma hall under trappen. I sekretären gömmer vi dator och räkning. Under trappen under filten gömmer vi barnvagnen tills vidare. 


           I trappen finns en liten balustrad. De tidigare ägarna hade massa hyllor här med miljoner kannor och skit på. Så för bedrövligt ut för att vara ärlig men smaken är som baken. Vi känner efter hur det känns att ha tavlan där, om en ska stå som den står eller hänga på väggen en liten bit upp, om den alls ska vara där? Vad tycker ni?


Presentation

En blogg för uppdatering kring min flytt till Visby! Närmast till för att hålla familj och vänner informerade om vad som händer och sker! Välkommen!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards