joffe

Alla inlägg den 18 mars 2014

Av joffe - 18 mars 2014 15:15

I Malmö köpte jag köksgardiner som var för långa för våra köksfönster. Min symaskin står kvar hos mamma och pappa och att sy up gardinerna för hand kändes som ett mindre berg för mig och mitt tålamod. Då kommer jag på den BRILJANTA idén!!
Man tager...

  ...sånt här påstrykningsband... samt.... 



     ...ett strykjärn... räddningen för oss som inte är sådär himla bra på sömnad. Och så klipper man lite och stryker på...


   ...och vips ser det nästan profsigt upplagt ut!! (Stavas det med ett eller två f? Det finns inte ens med i SAOL.)


           På nedersta bilden kan man även se vad Emil sysslade med i söndags, nämligen att sätta fast handtagen på lådorna! Så nu vill man nästan göra sig ärenden i lådorna bara för att få njuta av att det finns handtag!    Man måste ha en speciell mall för att kunna sätta fast dem rakt och den mallen skickades inte med resten av beställningen, därav dröjsmålet. 



Presentation

En blogg för uppdatering kring min flytt till Visby! Närmast till för att hålla familj och vänner informerade om vad som händer och sker! Välkommen!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards