joffe

Alla inlägg den 24 januari 2014

Av joffe - 24 januari 2014 16:08

Förra helgen körde jag o mamma ner till Malmö för att barnvakta. Det började såklart snöa lagom till vi satte oss i bilen, och snöandet avtog inte förrän framåt Kristianstad. Dock trevligt med lite snö, äntligen tycker jag!
På lördagen passade vi på att fira mors förestående pension litegrann. Michan bakade en fnfin tårta med citronfyllning - sådär farligt god! På söndagen var vi till IKEA och införskaffade bland annat alla förnödenheter som jag inte hade en aning om att man behövde till en spjälsäng!
Resan hem var en sort för sig, med massor av snöblåst ala Skånelätten. Körde max 60 km/ h  (men mest i 30) hela vägen mellan Malmö och Pukavik, sen kunde vi gasa på lite.

I veckan drabbades jag av nån magåkomma light. Kräktes lite grann på natten till igår och mådde illa i nåt dygn innan, men i övrigt inga symptom. Föredömligt skonsam kräksjuka, om det nu var det och inte nåt jag ätit som vr för gammalt.


Innan jul köpte jag en ny kamera med bra objektiv och filmfunktion, eftersom jag tycker det är rätt kul att fotografera samt att det ju kan vara trevligt att dokumentera bebisens första tid. Än så länge håller jag mig till autofunktionen men tids nog ska jag väl lära mig finesserna!


Två bilder med nya kameran:   

Leonad och Arthur värmer sig efter en iskall rastning på lekplatsen. 
 

Mor och Arthur hugger in på tårta!

Presentation

En blogg för uppdatering kring min flytt till Visby! Närmast till för att hålla familj och vänner informerade om vad som händer och sker! Välkommen!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards