joffe

Alla inlägg den 14 maj 2014

Av joffe - 14 maj 2014 18:19

Vi har verkligen ingen stor trädgård vilket passar oss bra eftersom vi inte har några gröna fingrar eller är särskilt intresserade heller för den delen. Men fint vill man ju ändå ha fint på den lilla plätt man har, ellerhur, något som far min hörsammat och gjort något åt. I ösregn i söndags vände han upp vårt gräs och sådde nytt.

...så Bebisen kan ligga i gröngräset och öva nacken i slutet av sommaren!
Igår var vi på plantskola i Barlingbo och köpte klätterväxter som ska jobba som insynsskydd.

Murgröna som ju dessutom är vintergrön kommer förhoppningsvis klättra fint över staket och spaljé.

Vi köpte även en klätterhortensia som kommer klättra fint med stora vita blommor och ljust lövverk.

På baksidan har vi en liten uteplats och även här har vi satt upp en buske för att vi ska slippa sitta till allmän beskådan.

Det är en lagerhägg som växer snabbt och dessutom är vintergrön även den.
Utöver detta har även samtliga rabatter blivit rensade av min far, så det har hänt mycket de senaste dagarna. Väldigt tacksamt!!

Av joffe - 14 maj 2014 10:40

I väntan på uppdatering om den nya lilla människans ankomst så kan ni få se senaste tillskottet i möbelväg! Mina föräldrar är på besök här nu och på vägen hit var de på Ikea. Där hittade de de vitrindörrar som vi trodde var helt slut för försäljning eftersom de utgått ur sortimentet. Tydligen fanns det kvar några o dessutom nedsatta o i pris. Jäkla tur!

Igår hjälptes mor och jag åt att ställa in alla glas o dyl och nu är det möblemanget klart! Nu ska vi bara ha en lämplig matta under bordet också sen är jag nog hyfsat klar med det projektet!! :) (As if...)
Ev. Kommer ikväll en uppdatering av trädgården, där har också hänt lite de senaste dagarna!

Presentation

En blogg för uppdatering kring min flytt till Visby! Närmast till för att hålla familj och vänner informerade om vad som händer och sker! Välkommen!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards